Υπήρξε μια περίοδος στο πρόσφατο παρελθόν της Jordan Brand, όπου δε δημιουργούσε καινοτόμα προϊόντα όπως χαρακτηριστικά συνήθιζε τόσα χρόνια να κάνει και έφτιαχνε κοινά "θνητά" προϊόντα αναλώνοντας τις υπάρχουσες τεχνολογίες που ανέπτυσσε και διέθετε η μαμά εταιρεία Nike. Από το Air Jordan του 2011 και μετά διαπιστώνουμε μια αλλαγή στη προσέγγιση των προϊόντων της με την "εισαγωγή" νέων τεχνολογιών και σύγχρονων υλικών σε αυτά. Έτσι, μετά τη τεράστια επιτυχία που γνώρισε το 28ο μοντέλο της επίσημης σειράς Air Jordan, η συνέχεια όφειλε να είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε όσους ανέμεναν κάτι ριζοσπαστικό και καινοτόμο από την Jordan Brand με το νέο Air Jordan XX9 να αποκαλύπτεται επισήμως τον Απρίλιο του 2014. Για πρώτη φορά το νεότερο μέλος της οικογένειας AJ δεν παρουσιάστηκε όπως συνηθιζόταν κατά το εορταστικό τριήμερο του All Star Weekend αλλά λίγο πριν την ξεκίνημα των τελευταίων Play Off με την ημερομηνία επίσημης κυκλοφορίας του να μετατίθεται για τα μέσα Σεπτέμβρη του ιδίου έτους. Η αλλαγή αυτή πραγματοποιήθηκε με γνώμονα την ικανοποίηση της επιθυμίας των καλαθοσφαιριστών της Jordan Brand να έχουν στη διάθεσή τους, από την έναρξη κιόλας της νέας αγωνιστικής περιόδου, τη νεότερη τεχνολογία στα πόδια τους. Το μόλις δύο μηνών Air Jordan XX9 ελπίζει να γνωρίσει την ίδια ανταπόκριση που γνώρισε τόσο το XX8 όσο και το XX8 SE ακόμη και αν η τιμή διάθεσής του είναι ελαφρώς υψηλή.
Τεχνολογικά το AJ XX9 έχει ενσωματωμένα πολλά από τα στοιχεία του περασμένου μοντέλου. Το σύστημα Flight Plate που υπήρξε τη περασμένη περίοδο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής, στο φετινό μοντέλο μάλλον θα περιοριστεί στη θέση του κομπάρσου. Το νεότερο και καινοτόμο επίτευγμα της Jordan Brand εντοπίζεται τούτη τη φορά στο κέλυφος του παπουτσιού το οποίο είναι κατασκευασμένο εξ' ολοκλήρου από ένα ενιαίο κομμάτι woven (υφαντού) υλικού που σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει η εταιρεία έχει ως χώρα προέλευσης την Ιταλία. Σας φαίνεται γνωστή αυτή η ιστορία?? Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που αξιοποιείται σε Jordan μοντέλο αυτό το υλικό αφού woven χρησιμοποιήθηκε για τη κατασκευή μέρους του κελύφους του AJ XV, έστω και σε μια πιο "χοντροκομμένη" εκδοχή απ΄ τη σημερινή. Το σύγχρονο woven υλικό του XX9 αποτελείται από τέσσερις στρώσεις ινών οι οποίες έχουν "πλεχθεί" περίτεχνα και προσφέρουν περισσότερη άνεση από fuse υλικά, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στο κατασκευαστή να αποτυπώσει αμέτρητα σχέδια πάνω σ' αυτό. Για να μετριαστεί το "έλλειμμα" σε κρατήματα έχουν σχεδιαστεί μικρά κανάλια μέσα στο woven από τα οποία περνούν οι ιμάντες Flight Web που αποτελούν μια μετεξέλιξη των καλωδίων Flywire. Η επιτυχημένη συνταγή του Flight Plate μπορεί να διατηρήθηκε, υπέστη βέβαια μερικές τροποποιήσεις με κυριότερες όλων την "απομάκρυνση" του θύλακα Zoom Air από το πίσω μέρος και την αναστροφή του εναπομείναντος μπροστινού κατά 90 μοίρες. Η λεπτή "πλάκα" Pebax δεν ξεκινά πλέον από τη βάση της φτέρνας αλλά λίγο πιο μπροστά και επιπλέον έχει τοποθετηθεί εξωτερικά μια "γέφυρα" που ενώνει τα άλλοτε ξεχωριστά τμήματα του παπουτσιού με στόχο την ομαλότερη μετάβαση του ποδιού. Τέλος, αποφασίστηκε μια ριζική αλλαγή στη χάραξη της εξωτερικής σόλας που παρουσιάζει πλέον ελικοειδή μορφή και η οποία όπως φαίνεται θα βρει πολλούς "μιμητές" από τη Jordan Brand.
Τεχνολογικά το AJ XX9 έχει ενσωματωμένα πολλά από τα στοιχεία του περασμένου μοντέλου. Το σύστημα Flight Plate που υπήρξε τη περασμένη περίοδο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής, στο φετινό μοντέλο μάλλον θα περιοριστεί στη θέση του κομπάρσου. Το νεότερο και καινοτόμο επίτευγμα της Jordan Brand εντοπίζεται τούτη τη φορά στο κέλυφος του παπουτσιού το οποίο είναι κατασκευασμένο εξ' ολοκλήρου από ένα ενιαίο κομμάτι woven (υφαντού) υλικού που σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει η εταιρεία έχει ως χώρα προέλευσης την Ιταλία. Σας φαίνεται γνωστή αυτή η ιστορία?? Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που αξιοποιείται σε Jordan μοντέλο αυτό το υλικό αφού woven χρησιμοποιήθηκε για τη κατασκευή μέρους του κελύφους του AJ XV, έστω και σε μια πιο "χοντροκομμένη" εκδοχή απ΄ τη σημερινή. Το σύγχρονο woven υλικό του XX9 αποτελείται από τέσσερις στρώσεις ινών οι οποίες έχουν "πλεχθεί" περίτεχνα και προσφέρουν περισσότερη άνεση από fuse υλικά, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στο κατασκευαστή να αποτυπώσει αμέτρητα σχέδια πάνω σ' αυτό. Για να μετριαστεί το "έλλειμμα" σε κρατήματα έχουν σχεδιαστεί μικρά κανάλια μέσα στο woven από τα οποία περνούν οι ιμάντες Flight Web που αποτελούν μια μετεξέλιξη των καλωδίων Flywire. Η επιτυχημένη συνταγή του Flight Plate μπορεί να διατηρήθηκε, υπέστη βέβαια μερικές τροποποιήσεις με κυριότερες όλων την "απομάκρυνση" του θύλακα Zoom Air από το πίσω μέρος και την αναστροφή του εναπομείναντος μπροστινού κατά 90 μοίρες. Η λεπτή "πλάκα" Pebax δεν ξεκινά πλέον από τη βάση της φτέρνας αλλά λίγο πιο μπροστά και επιπλέον έχει τοποθετηθεί εξωτερικά μια "γέφυρα" που ενώνει τα άλλοτε ξεχωριστά τμήματα του παπουτσιού με στόχο την ομαλότερη μετάβαση του ποδιού. Τέλος, αποφασίστηκε μια ριζική αλλαγή στη χάραξη της εξωτερικής σόλας που παρουσιάζει πλέον ελικοειδή μορφή και η οποία όπως φαίνεται θα βρει πολλούς "μιμητές" από τη Jordan Brand.
Στο σχεδιαστικό κομμάτι τα πράγματα πιστεύω πως είναι πιο απλά από οποιαδήποτε άλλη φορά. Το παρουσιαστικό του είναι άκρως μινιμαλιστικό και δεν υπάρχει κανενός είδους "μπιχλιμπίδι" πάνω στο παπούτσι. Άξια αναφοράς ίσως να είναι η επανεμφάνιση του λογοτύπου "Jumpman" στη μύτη της εξωτερικής σόλας σαν άτυπος φόρος τιμής στο AJ XII καθώς και η επαναχρησιμοποίηση του cement ή elephant print στο πλαίσιο που βρίσκεται περιμετρικά της βάσης του. Το ποιοτικό ύφασμα του AJ XX9 δίνει τη δυνατότητα για αμέτρητες σχεδιαστικές απεικονίσεις σε πολύ υψηλή μάλιστα ανάλυση που κάνουν κάθε πιθανή εκδοχή του μοναδική είτε όταν σε αυτό πρόκειται να "εκτυπωθεί" το τεράστιο λογότυπό του είτε όταν γίνεται μια απλή αλλαγή χρώματος σε μία μόνο κλωστή του. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι πρώτη φορά παρουσιάστηκε επισήμως μοντέλο της σειράς Air Jordan με δύο διαφορετικά μοτίβα και αυτό ίσως να έγινε σκοπίμως και με στόχο να εντυπωσιάσουν το κοινό με τις δυνατότητες του woven υλικού τους.
Το Jordan XX9 είναι και αυτό "παιδί" του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή στην ιστορία των μπασκετικών παπουτσιών και μόνιμου σχεδιαστή της Jordan Brand, Tinker Hatfield. Κατά τον εν λόγω κύριο η ιδέα για τη δημιουργία του μοντέλου πηγάζει από τους αερόσακους των αυτοκινήτων αφού και αυτοί είναι κατασκευασμένοι από woven. Οι νέες δυσκολίες που είχαν να αντιμετωπίσουν εστιάζονται κυρίως στο κομμάτι της συγκέντρωσης και σύνδεσης όλων των επιμέρους στοιχείων του XX9, μιας και το woven που υφαίνεται στην Ιταλία πρέπει να ταξιδέψει ως την Ασία για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του μοντέλου. Ο Hatfield παραδέχεται πως εξαιτίας αυτών των δυσκολιών ανησύχησε σχετικά με τον χρόνο ολοκλήρωσης του μεγαλόπνοου project του γι' αυτό είχε ήδη προετοιμάσει εφεδρικό πλάνο το οποίο περιελάμβανε ένα πιο συνηθισμένο ή "παραδοσιακό" αν προτιμάτε κέλυφος. Το νέο μοντέλο όπως προαναφέρθηκε κυκλοφόρησε σε δύο μοτίβα το "Team Orange" και το "Gym Red" ενώ σε παρκέ τα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά ο Russell Westbrook των Oklahoma City Thunder στα τελευταία Play Off. Έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν και άλλοι εντυπωσιακοί χρωματισμοί τους και πολύ πιθανόν να το δούμε κάποια στιγμή και ως επιλογή στο Nike ID. Εγώ όπως βλέπετε προτίμησα την έκδοση με τον τεράστιο Jumpman στις εξωτερικές πλευρές και παραδέχομαι πως έμεινα άφωνος με τη ποιότητα κατασκευής του. Λίγο πιο οικονομικότερο να ήταν..... High AJ 29 or Low AJ 29 ?
υγ. Αν ανατρέξετε στη σελίδα μου στο Youtube θα μπορέσετε να δείτε και ένα ολιγόλεπτο βίντεο με το εικονιζόμενο μοντέλο.
Το Jordan XX9 είναι και αυτό "παιδί" του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή στην ιστορία των μπασκετικών παπουτσιών και μόνιμου σχεδιαστή της Jordan Brand, Tinker Hatfield. Κατά τον εν λόγω κύριο η ιδέα για τη δημιουργία του μοντέλου πηγάζει από τους αερόσακους των αυτοκινήτων αφού και αυτοί είναι κατασκευασμένοι από woven. Οι νέες δυσκολίες που είχαν να αντιμετωπίσουν εστιάζονται κυρίως στο κομμάτι της συγκέντρωσης και σύνδεσης όλων των επιμέρους στοιχείων του XX9, μιας και το woven που υφαίνεται στην Ιταλία πρέπει να ταξιδέψει ως την Ασία για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του μοντέλου. Ο Hatfield παραδέχεται πως εξαιτίας αυτών των δυσκολιών ανησύχησε σχετικά με τον χρόνο ολοκλήρωσης του μεγαλόπνοου project του γι' αυτό είχε ήδη προετοιμάσει εφεδρικό πλάνο το οποίο περιελάμβανε ένα πιο συνηθισμένο ή "παραδοσιακό" αν προτιμάτε κέλυφος. Το νέο μοντέλο όπως προαναφέρθηκε κυκλοφόρησε σε δύο μοτίβα το "Team Orange" και το "Gym Red" ενώ σε παρκέ τα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά ο Russell Westbrook των Oklahoma City Thunder στα τελευταία Play Off. Έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν και άλλοι εντυπωσιακοί χρωματισμοί τους και πολύ πιθανόν να το δούμε κάποια στιγμή και ως επιλογή στο Nike ID. Εγώ όπως βλέπετε προτίμησα την έκδοση με τον τεράστιο Jumpman στις εξωτερικές πλευρές και παραδέχομαι πως έμεινα άφωνος με τη ποιότητα κατασκευής του. Λίγο πιο οικονομικότερο να ήταν..... High AJ 29 or Low AJ 29 ?
υγ. Αν ανατρέξετε στη σελίδα μου στο Youtube θα μπορέσετε να δείτε και ένα ολιγόλεπτο βίντεο με το εικονιζόμενο μοντέλο.