Χωρίς καλά καλά να χουν περάσει εννιά μήνες από την επίσημη παρουσίαση αλλά και κυκλοφορία του τριακοστού μοντέλου της μακροβιότερης signature σειράς μπασκετικών παπουτσιών, να σου το εν μέσω κιόλας θέρους το αμέσως επόμενο AJ. Το Air Jordan XXX1 είναι γεγονός εδώ περίπου κι ένα μήνα με τα πρώτα κιόλας σχόλια να κάνουν λόγο για ένα διαφορετικό μοντέλο τουλάχιστον σε σχέση με ότι είδαμε τα τελευταία πέντε χρόνια. Αυτό ίσως και να οφείλεται στο ότι ο Tinker Hatfield δε συμμετείχε καθόλου στη διαδικασία σχεδιασμού του νεότερου AJ, γι' αυτό και το όλο project "χρεώνεται" στον Tate Kuerbis που μόνο rookie δε τον λες μιας και αυτός είχε κυρίως καταπιαστεί με το σχεδιασμό των παλαιότερων Air Jordan XVIII και XIX.
Αυτή τη φορά οι σχεδιαστές της Jordan Brand δε υπάκουσαν στο μότο "ain't broke don't fix it" κι έτσι κατασκεύασαν ένα ολοκαινούργιο μοντέλο ή μήπως όχι?? Το Air Jordan XXX1 ουσιαστικά αποτίει φόρο τιμής στο μοντέλο που τα ξεκίνησε όλα και δεν είναι άλλο από το πρώτο Air Jordan. Και μπορεί εμφανισιακά όντως να θυμίζει τον ένδοξο προ-προ-προγονό του, τεχνολογικά όμως δε έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους. Το ενήλικο AJ είναι μια σύνθετη και πολύ ποιοτική κατασκευή με το κέλυφός του να είναι συνδυασμός Flyweave υλικού που προοδευτικά "μεταμορφώνεται" σε συνθετικό δέρμα. Εσωτερικά περιέχει ένα αφράτο inner bootie με ανατομικά μαξιλαράκια περιμετρικά της περιοχής του αστραγάλου ενώ μετά από κάμποσα χρονάκια (Air Jordan 2012) επανεμφανίζονται σε μοντέλο της εν λόγω σειράς τα νήματα Flywire. Ακριβώς παρακάτω βρίσκουμε μια ενδιάμεση σόλα από phylon υλικό με τον συνήθη ύποπτο συνεργό του, τη τεχνολογία Flightspeed. Η pebax πλάκα ξεκινάει πολύ πιο μπροστά απ' τη βάση της φτέρνας και είναι σαφώς μικρότερη σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο AJ κι αυτό ίσως έχει να κάνει με την επιλογή χρησιμοποίησης ενός μεγάλου και ενιαίου θύλακα Zoom Air για την απορρόφηση των κραδασμών. Τέλος, επιλέγει ένα σχετικά νέο μοτίβο χάραξης της εξωτερικής σόλας με τις περιοχές υψηλής πίεσης να προεξέχουν ελαφρώς. Το look του AJ XXX1 όπως προείπαμε κοπιάρει σχεδόν 100% τη σιλουέτα του πρωτότοκου κάτι που ομολογουμένως βρίσκω πολύ κομψό, εν αντιθέσει με την άκυρη επιλογή του να "προικίσουν" το παρόν πατούμενο με όλα τα λογότυπα που χει λανσάρει η σειρά μέχρι σήμερα.
Δε γνωρίζω αν το σύνθημα που επικρατεί στο τμήμα σχεδιασμού της Jordan Brand είναι το πρόσω ολοταχώς προς τα πίσω, παρ' όλα αυτά το Air Jordan XXX1 δείχνει ένα αρκετά συμπαθές εγχείρημα στη προσπάθεια να ανακτήσει (ή να διατηρήσει ?) η εταιρεία τα ηνία της πρωτοπόρου signature μπασκετικής σειράς. Όπως και να χει το νέο J θα είναι ολίγον τι φθηνότερο συγκρινόμενο με πέρυσι και αναμένεται να εμφανιστεί και στην ελληνική αγορά το προσεχές διάστημα. Για την ώρα ρίξτε μια ματιά στο υπεραναλυτικότατο βιντεάκι που ακολουθεί και σχετίζεται με τα συν και τα πλην του Air Jordan XXX1 ώστε να αποφασίσετε αν άξιζε ή όχι η θυσία κάποιων ημερών από τις καλοκαιρινές διακοπές σας για να το αποκτήσετε.
Αυτή τη φορά οι σχεδιαστές της Jordan Brand δε υπάκουσαν στο μότο "ain't broke don't fix it" κι έτσι κατασκεύασαν ένα ολοκαινούργιο μοντέλο ή μήπως όχι?? Το Air Jordan XXX1 ουσιαστικά αποτίει φόρο τιμής στο μοντέλο που τα ξεκίνησε όλα και δεν είναι άλλο από το πρώτο Air Jordan. Και μπορεί εμφανισιακά όντως να θυμίζει τον ένδοξο προ-προ-προγονό του, τεχνολογικά όμως δε έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους. Το ενήλικο AJ είναι μια σύνθετη και πολύ ποιοτική κατασκευή με το κέλυφός του να είναι συνδυασμός Flyweave υλικού που προοδευτικά "μεταμορφώνεται" σε συνθετικό δέρμα. Εσωτερικά περιέχει ένα αφράτο inner bootie με ανατομικά μαξιλαράκια περιμετρικά της περιοχής του αστραγάλου ενώ μετά από κάμποσα χρονάκια (Air Jordan 2012) επανεμφανίζονται σε μοντέλο της εν λόγω σειράς τα νήματα Flywire. Ακριβώς παρακάτω βρίσκουμε μια ενδιάμεση σόλα από phylon υλικό με τον συνήθη ύποπτο συνεργό του, τη τεχνολογία Flightspeed. Η pebax πλάκα ξεκινάει πολύ πιο μπροστά απ' τη βάση της φτέρνας και είναι σαφώς μικρότερη σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο AJ κι αυτό ίσως έχει να κάνει με την επιλογή χρησιμοποίησης ενός μεγάλου και ενιαίου θύλακα Zoom Air για την απορρόφηση των κραδασμών. Τέλος, επιλέγει ένα σχετικά νέο μοτίβο χάραξης της εξωτερικής σόλας με τις περιοχές υψηλής πίεσης να προεξέχουν ελαφρώς. Το look του AJ XXX1 όπως προείπαμε κοπιάρει σχεδόν 100% τη σιλουέτα του πρωτότοκου κάτι που ομολογουμένως βρίσκω πολύ κομψό, εν αντιθέσει με την άκυρη επιλογή του να "προικίσουν" το παρόν πατούμενο με όλα τα λογότυπα που χει λανσάρει η σειρά μέχρι σήμερα.
Δε γνωρίζω αν το σύνθημα που επικρατεί στο τμήμα σχεδιασμού της Jordan Brand είναι το πρόσω ολοταχώς προς τα πίσω, παρ' όλα αυτά το Air Jordan XXX1 δείχνει ένα αρκετά συμπαθές εγχείρημα στη προσπάθεια να ανακτήσει (ή να διατηρήσει ?) η εταιρεία τα ηνία της πρωτοπόρου signature μπασκετικής σειράς. Όπως και να χει το νέο J θα είναι ολίγον τι φθηνότερο συγκρινόμενο με πέρυσι και αναμένεται να εμφανιστεί και στην ελληνική αγορά το προσεχές διάστημα. Για την ώρα ρίξτε μια ματιά στο υπεραναλυτικότατο βιντεάκι που ακολουθεί και σχετίζεται με τα συν και τα πλην του Air Jordan XXX1 ώστε να αποφασίσετε αν άξιζε ή όχι η θυσία κάποιων ημερών από τις καλοκαιρινές διακοπές σας για να το αποκτήσετε.