3 Μαρτίου 2013

Air Jordan XVIII

Την 25η Σεπτεμβρίου του 2001 ο Michael Jordan ανακοίνωνε για δεύτερη φορά την επιστροφή του στην ενεργό δράση και στο μαγικό κόσμο του NBA αλλά όχι με τη φανέλα της ομάδας που όλοι τον συνηθίσαμε. Αυτή τη φορά προτίμησε να φορέσει τη φανέλα των Washington Wizards την οποία και τίμησε για δύο αγωνιστικές χρονιές (2001-2003), παίζοντας συνολικά 142 αγώνες της regular season και μάλιστα τη τελευταία χρονιά λίγο έλειψε να μπουν και στα Playoff. Για εκείνες τις δύο χρονιές ο MJ φόρεσε φυσικά δύο νεότερα μοντέλα τη διάσημης signature σειράς του το Air Jordan XVII και XVIII. Το Air Jordan XVIII (18) αποτελεί το τελευταίο επίσημο AJ που φόρεσε ο Αέρινος στα παρκέ του NBA και το περπάτησε στη πλειοψηφία των 82 παιχνιδιών της σεζόν 2002-2003 αλλά και στο All Star Game εκείνης της χρονιάς στην Ατλάντα. Το Air Jordan XVIII είναι μια σχεδιαστική έμπνευση του Tate Kuerbis, ενός ανθρώπου που ανήκει στο έμψυχο δυναμικό της Nike από το 1995. Το 2000 μετακόμισε στη Jordan Brand στην οποία και εργάστηκε για πέντε χρόνια αφήνοντας κληρονομιά το Air Jordan XVII και XIX και ξαναβρίσκεται σε αυτή από το 2013. Κι αυτή τη φορά ένα αμάξι αποτελεί πηγή έμπνευσης για το σχέδιο ενός ακόμη Air και φυσικά πρόκειται για ένα supercar και όχι δεν είναι μια Ferrari αλλά η Lamborghini Murcielago.
Βασικός σκοπός της Jordan Brand ήταν να δημιουργήσει ένα δυναμικό και συνάμα στιλάτο παπούτσι χρησιμοποιώντας μόνο ένα ενιαίο κομμάτι δέρματος. Εν μέρει αυτό επετεύχθη, όμως για να έχει το μοντέλο ένα "καθαρότερο" παρουσιαστικό σκέφτηκαν να καλύψουν τη συστοιχία των κορδονιών του με ένα ρομβοειδές κομμάτι δέρματος ιδίου χρώματος. Αυτή η κάπα ξεκινάει από το πρώτο ζεύγος οπών και καταλήγει να κλείνει στη κορυφή της γλώσσας με τη χρήση ενός μαγνητικού κουμπιού που συνήθως βρίσκουμε στις γυναικείες τσάντες. Ως αντικραδασμικό σύστημα αξιοποιείται η τεχνολογία Zoom Air όμως αυτή τη φορά πέραν του ενός θύλακα Zoom Air που καλύπτει απ' άκρη σ' άκρη το παπούτσι, έχει τοποθετηθεί ένας ακόμη μικρότερος αλλά παχύτερος θύλακας Zoom στη περιοχή της φτέρνας. Λόγω του προχωρημένου της ηλικίας του MJ, στο εσωτερικό του μοντέλου "κρύβεται" μια ειδική σόλα για μεγαλύτερη υποστήριξη που ονομάζεται Comfort Control Plate και κατά το ήμισυ της καλύπτεται από το γνωστό carbon fiber και αν δε κάνω κάποιο λάθος είναι η πρώτη φορά στη σειρά που το συγκεκριμένο υλικό βρίσκεται πάνω από το αντικραδασμικό σύστημα και όχι κάτω απ' αυτό. Για να διαφεύγει η υγρασία που αναπτύσσεται στο εσωτερικό έχει χρησιμοποιηθεί mesh στη γλώσσα της οποίας η χρησιμότητα αχρηστεύεται εξαιτίας της κάπας. Αυτό οδήγησε τους σχεδιαστές στη λύση των οπών με mesh εκατέρωθεν των πλευρών του αστραγάλου όμως και πάλι υπάρχει κάλυψή τους από μικρά δερμάτινα φτερά ώστε να μη "διαταράσσεται" η καθαρή εικόνα του μοντέλου. Τέλος, η εξωτερική σόλα είναι από συνηθισμένο λάστιχο που όμως είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα τα οποία και είναι ραμμένα στο σώμα του AJ XVIII.
Το Air Jordan XVIII "φιλοξενεί" αρκετά καλούδια όμως παρά το λιτό του παρουσιαστικό διαθέτει και αρκετά σχεδιαστικά γνωρίσματα εμπνευσμένα ως επί το πλείστον από τα supercars. Το νέο μοντέλο AJ βασίζεται κυρίως στη διχρωμία μεταξύ κυρίου σώματος και της σόλας του, με την τελευταία να έχει εντονότερο χρώμα ώστε να δίνει την ψευδαίσθηση του αέρινου. Πάνω στο κέλυφος πέραν των μεταλλικών οπών (AJ VIII) για τα κορδόνια δεν υπάρχει κανενός είδους στολίδι, όμως στη κάπα του υπάρχουν τόσο το πασίγνωστο λογότυπο του MJ όσο και το νούμερο "23" και αν κάποιος την αναδιπλώσει εντοπίζει και το όνομα του παίχτη. Η εξωτερική σόλα είναι ενιαία και καταλήγει να "τυλίγει" τη φτέρνα θυμίζοντας παπούτσια αγώνων αυτοκινήτου με το τέλος της εκεί να περιλαμβάνει το όνομα του MJ αλλά και εννέα μικρά τετράγωνα τα οποία αθροιστικά σε ένα ζευγάρι μας κάνουν το νούμερο του μοντέλου. Ακριβώς στο μέσο της εξωτερικής σόλας υπάρχει ένας ακόμη Jumpman που δεν είναι ανάγλυφος όπως αυτός της κάπας. Οι ραφές στα λαστιχένια μέρη της σόλας ομολογούν το πόσο προσεκτικά κατασκευασμένο είναι το 18ο AJ που σε συνδυασμό με το συνολικό του παρουσιαστικό, προσδίδουν μια ιταλική φινέτσα που είχαμε να δούμε από εποχής AJ II.
Όπως ειπώθηκε και στο πρόλογο, το Air Jordan XVIII είναι το τελευταίο επίσημο AJ που φόρεσε ο Michael κατά την ολοκλήρωση την τεράστιας καριέρας του και πιο συγκεκριμένα στο τελευταίο του αγώνα στις 16 Απριλίου του 2003 στην έδρα των Philadelphia 76ers, με το κοινό να τον επευφημεί για πάρα πολλά λεπτά. Κατ' εμέ το Air Jordan XVIII συγκαταλέγεται ανάμεσα στα ποιοτικότερα μοντέλα της σειράς AJ και αν συνυπολογίσει κανείς τη πετσέτα, το βουρτσάκι για τις suede εκδόσεις και το νέο συρταρωτό γκρι κουτί, σου δίνεται η αίσθηση ότι απέκτησες κάτι πραγματικά premium. Το AJ XVIII αρχικώς κυκλοφόρησε στο μαύρο-μπλε συνδυασμό και ακολούθησαν λίγο αργότερα ακόμη δύο, ο λευκός-μπλε και ο ερυθρόλευκος. Να σημειωθεί εδώ ότι η μαύρη-μπλε έκδοση διαφέρει από τις επόμενες αφού χρησιμοποιείται ως βασικό υλικό κατασκευής το suede αντί δέρματος. Φυσικά η Jordan Brand παρουσίασε και πιο light εκδόσεις του μοντέλου που καλούνταν 18.5, στις οποίες η κάπα ήταν απούσα ενώ το κέλυφος ήταν ελαφρώς τροποποιημένο θυμίζοντας περισσότερο φύλλο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου