Η signature σειρά του Μιχάλη Ιορδάνη διανύει αισίως την τέταρτη δεκαετία ζωής της κι έχει ουκ ολίγες φορές "αναστατώσει" είτε με θετικό είτε με αρνητικό τρόπο την απαιτητικότατη κατηγορία των μπασκετικών υποδημάτων. Τα τελευταία δύο χρόνια η Jordan Brand έχει επιλέξει κάτι αρκετά παράτολμο, να αναγεννήσει τους δύο πρώτους κωδικούς της δημοφιλούς σειράς αξιοποιώντας υλικά και τεχνολογίες του σήμερα αλλά πάντα με σέβας στην τεράστια κληρονομία της. Έτσι, μετά την αναβίωση του best-seller Air Jordan I μέσα απ΄ τα μάτια του AJ XXXI αλλά και του υποτιμημένου Air Jordan II μέσω του υπερπολυτελούς AJ XXXII ήγγικεν η ώρα του Air Jordan III. Το Air Jordan XXXIII σηματοδοτεί όπως και ο αξιοζήλευτος πρόγονός του μια νέα εποχή στην εν λόγω κατηγορία όπου πλέον παρατηρείται πολυκοσμία μετά την επάνοδο της Puma και προσφάτως της New Balance. Στο γενετικό κώδικα του νεότευκτου 33ου AJ περιέχονται οι βασικές γενετικές πληροφορίες του περίφημου τριαριού μπολιασμένες με σύγχρονο design αλλά και την νέα επαναστατική τεχνολογία FastFit. Το διαστημικό, όπως αυτοπροβάλλεται, Air Jordan 33 αποτελεί θεία έμπνευση του Tate Kuerbis, ενός ικανότατου σχεδιαστή με προϊστορία στην Jordan Brand στις επιτυχίες του οποίου συγκαταλλέγονται τα δύο τελευταία Js αλλά και τα αξιομνημόνευτα Air Jordan XVIII και XIX.
Το Air Jordan XXXIII ή χάρη συντομίας AJ33, εισάγει τη σειρά σε μια νέα εποχή όπου βασικό μέλημα των εταιρειών είναι η σταδιακή κατάργηση των κορδονιών (?) από τα performing υποδήματα όπως ακριβώς το είχε οραματισθεί ο Marty McFly. Για το άνωθεν κομμάτι αυτής της πολυσύνθετης κατασκευής αξιοποιούνται φθηνά υλικά κι ως επί το πλείστον mesh, με αρκετά τετραγωνικά εκατοστά fuse επιστρώσεων και κατιτίς από συνθετικό δέρμα. Οικονομία στα υλικά ελεώ του πολυδιαφημισμένου συστήματος FastFit. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μηχανισμό που χει τοποθετηθεί στο μέσο της ενδιάμεσης σόλας και άλλοτε τυλίγει κι άλλοτε ξετυλίγει ένα ανθεκτικότατο νήμα. Το ένα άκρο του νήματος εκκινεί από το εν δυνάμει κουμπί του συνθετικού τμήματος, κάνει ζιγκ-ζαγκ και καταλήγει στην εξωτερική υποδοχή του μηχανισμού ενώ τ' άλλο άκρο είναι ραμμένο στο υφασμάτινο τμήμα που βρίσκεται στο ίδιο συνθετικό τμήμα αλλά καταλήγει στην εσωτερική υποδοχή. Τραβώντας τον εγκάρσιο ελαστικό μοχλό το νήμα τυλίγεται (κι απ' τις δύο μεριές) πέριξ του μηχανισμού ενώ τραβώντας την κιτρινόμαυρη θηλιά τότε αυτό απελευθερώνεται. Για heel lockdown διαθέτει μια φαρδιά υφασμάτινη "ζώνη" κι έχει για αφετηρία την εξωτερική μεριά του heel counter, περνά κάτω από τη γλώσσα, συνεχίζει στην εσωτερική μεριά και αναδιπλώνεται με τη χρήση βέλκρο. Ουφ τα πα όλα! Η ενδιάμεση σόλα του είναι από phylon και εντός αυτής περιέχονται ένας παχύς εξάγωνος Zoom Air θύλακας στη φτέρνα συν το σύστημα FlightSpeed με την πλάκα από ανθρακόνημα να ξεκινά απ' το μέσο της και καταλήγει να "ξεκουράζεται" ακριβώς επάνω στον τεράστιο και διαμπερές Zoom Air θύλακα που ναι τοποθετημένος στο έμπροσθεν μέρος. Τέλος, έχουμε μια ενιαία εξωτερική σόλα με χιλιάδες λεπτές ακίδες να καταλαμβάνουν κάθε πτυχή της θυμίζοντας έτσι κάτι από το μοτίβο χάραξης του Nike Kobe A.D. NXT 360.
Το Air Jordan XXXIII ή χάρη συντομίας AJ33, εισάγει τη σειρά σε μια νέα εποχή όπου βασικό μέλημα των εταιρειών είναι η σταδιακή κατάργηση των κορδονιών (?) από τα performing υποδήματα όπως ακριβώς το είχε οραματισθεί ο Marty McFly. Για το άνωθεν κομμάτι αυτής της πολυσύνθετης κατασκευής αξιοποιούνται φθηνά υλικά κι ως επί το πλείστον mesh, με αρκετά τετραγωνικά εκατοστά fuse επιστρώσεων και κατιτίς από συνθετικό δέρμα. Οικονομία στα υλικά ελεώ του πολυδιαφημισμένου συστήματος FastFit. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μηχανισμό που χει τοποθετηθεί στο μέσο της ενδιάμεσης σόλας και άλλοτε τυλίγει κι άλλοτε ξετυλίγει ένα ανθεκτικότατο νήμα. Το ένα άκρο του νήματος εκκινεί από το εν δυνάμει κουμπί του συνθετικού τμήματος, κάνει ζιγκ-ζαγκ και καταλήγει στην εξωτερική υποδοχή του μηχανισμού ενώ τ' άλλο άκρο είναι ραμμένο στο υφασμάτινο τμήμα που βρίσκεται στο ίδιο συνθετικό τμήμα αλλά καταλήγει στην εσωτερική υποδοχή. Τραβώντας τον εγκάρσιο ελαστικό μοχλό το νήμα τυλίγεται (κι απ' τις δύο μεριές) πέριξ του μηχανισμού ενώ τραβώντας την κιτρινόμαυρη θηλιά τότε αυτό απελευθερώνεται. Για heel lockdown διαθέτει μια φαρδιά υφασμάτινη "ζώνη" κι έχει για αφετηρία την εξωτερική μεριά του heel counter, περνά κάτω από τη γλώσσα, συνεχίζει στην εσωτερική μεριά και αναδιπλώνεται με τη χρήση βέλκρο. Ουφ τα πα όλα! Η ενδιάμεση σόλα του είναι από phylon και εντός αυτής περιέχονται ένας παχύς εξάγωνος Zoom Air θύλακας στη φτέρνα συν το σύστημα FlightSpeed με την πλάκα από ανθρακόνημα να ξεκινά απ' το μέσο της και καταλήγει να "ξεκουράζεται" ακριβώς επάνω στον τεράστιο και διαμπερές Zoom Air θύλακα που ναι τοποθετημένος στο έμπροσθεν μέρος. Τέλος, έχουμε μια ενιαία εξωτερική σόλα με χιλιάδες λεπτές ακίδες να καταλαμβάνουν κάθε πτυχή της θυμίζοντας έτσι κάτι από το μοτίβο χάραξης του Nike Kobe A.D. NXT 360.
Κατά τον Kuerbis η νέα ναυαρχίδα της JB έχει σμιλευτεί έχοντας κατά νου της διαστημικές στολές της NASA σε συνδυασμό με κάποια χαρακτηριστικά σημεία του αειθαλούς Air Jordan III. Η μεγαλοπρεπέστατη γλώσσα με τον υπερμεγέθη Jumpman, η επίσης επιβλητική "αεροτομή" πάνω απ' το heel counter όπου κατοικοεδρεύει το κλασικό Nike Air λογότυπο, τo εξωτερικά ραμμένο - κι άνευ elephant print - heel counter και το ρηχό κανάλι περιμετρικά της ενδιάμεσης σόλας είναι όλα κι όλα τα σχεδιαστικά γνωρίσματα που χει οικειοποιηθεί απ' το AJ III. Πέραν αυτών των χαρακτηριστικών το AJ33 έχει καλλωπιστεί και με άλλα στοιχεία όπως η φράση που φιλοξενείται στο βέλκρο "AJ XXXIII - Designed and engineered to the exact specifications for Flight" η οποία παραπέμπει στην παρόμοια φράση που υπάρχει στο Air Jordan XII, η λέξη "Pull" σε ανάγλυφη μορφή στη λαστιχένια "σκανδάλη", το σύμβολο "Eject" κοντά στη κιτρινόμαυρη θηλιά κι ασφαλώς το στρογγυλό παράθυρο ακριβώς στο κέντρο της εξωτερικής σόλας ώστε να θαυμάζει ο κάτοχός του τον "πυρήνα" του FastFit μηχανισμού. Στην παρουσιαζόμενη έκδοση το παπούτσι διαθέτει μια άκρως τολμηρή και ασυνήθιστη παλέτα χρωμάτων που όμοιά της δεν έχουμε ματαξαναδεί κι είναι εμπνευσμένη από την συλλογή ρουχισμού κι ένδυσης της Nike, την ACG (All Conditions Gear).
Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του Air Jordan XXXIII έγιναν πρώτα μέσω του διαδικτύου και σχεδόν ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκε στο Los Angeles μια εκδήλωση όπου παρευρέθηκαν οι Jabari Parker και Mike Conley Jr. Κατά τη διάρκεια των αποκαλυπτηρίων η Jordan Brand πέραν της ενημέρωσης του ενδιαφερόμενου κοινού σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου της δημιουργήματος φρόντισε να γνωστοποιήσει τις πέντε πρώτες χρωματικές εκδόσεις του AJ33. Το σχεδόν κατάλευκο "Future of Flight", το κατράμι "Utility Blackout", το σμαραγδί "Guo Ailun" και το "Tech Pack" που προορίζονταν μόνο για την ασιατική αγορά και τέλος το ποικιλόχρωμο "Visible Utility" που βλέπετε στους ψηφιακούς σας δέκτες. Κάτι η εκκεντρική παρουσιαστικό της συγκεκριμένης έκδοσης, κάτι η συμπαγής κι όχι διάφανη εξωτερική του σόλα με οδήγησαν στο να προτιμήσω αυτό μεταξύ των προαναφερθέντων χρωματικών επιλογών και η αλήθεια πως εκ του σύνεγγυς αποδεικνύεται πολύ πιο εντυπωσιακό απ' ότι ανέμενα. Έκτοτε το AJ33 έχει κυκλοφορήσει και σε άλλους νεότερους χρωματισμούς μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το "All Star" που φαίνεται σα να χει τυλιχτεί με αλουμινόχαρτο, το εορταστικό "CNY" και το πρασινωπό 33άρι προϊόν συνεργασίας με τον Travis Scott. Τι λέτε, ξεκίνησε η εποχή για την σταδιακή κατάργηση των κορδονιών?
Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του Air Jordan XXXIII έγιναν πρώτα μέσω του διαδικτύου και σχεδόν ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκε στο Los Angeles μια εκδήλωση όπου παρευρέθηκαν οι Jabari Parker και Mike Conley Jr. Κατά τη διάρκεια των αποκαλυπτηρίων η Jordan Brand πέραν της ενημέρωσης του ενδιαφερόμενου κοινού σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου της δημιουργήματος φρόντισε να γνωστοποιήσει τις πέντε πρώτες χρωματικές εκδόσεις του AJ33. Το σχεδόν κατάλευκο "Future of Flight", το κατράμι "Utility Blackout", το σμαραγδί "Guo Ailun" και το "Tech Pack" που προορίζονταν μόνο για την ασιατική αγορά και τέλος το ποικιλόχρωμο "Visible Utility" που βλέπετε στους ψηφιακούς σας δέκτες. Κάτι η εκκεντρική παρουσιαστικό της συγκεκριμένης έκδοσης, κάτι η συμπαγής κι όχι διάφανη εξωτερική του σόλα με οδήγησαν στο να προτιμήσω αυτό μεταξύ των προαναφερθέντων χρωματικών επιλογών και η αλήθεια πως εκ του σύνεγγυς αποδεικνύεται πολύ πιο εντυπωσιακό απ' ότι ανέμενα. Έκτοτε το AJ33 έχει κυκλοφορήσει και σε άλλους νεότερους χρωματισμούς μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το "All Star" που φαίνεται σα να χει τυλιχτεί με αλουμινόχαρτο, το εορταστικό "CNY" και το πρασινωπό 33άρι προϊόν συνεργασίας με τον Travis Scott. Τι λέτε, ξεκίνησε η εποχή για την σταδιακή κατάργηση των κορδονιών?