Πέρασε αρκετός καιρό απ΄τη τελευταία φορά που η Jordan Brand αποφάσισε να εισάγει κάτι καινοτόμο και σύγχρονο στα υποδήματά της. Αν δε με απατά η μνήμη μου η τελευταία φορά που είδαμε κάτι επαναστατικό από την Jordan ήταν στο Air Jordan 2011. Το συγκεκριμένο παπούτσι ερχόταν στο κουτί του μαζί με δύο ζεύγη αποσπώμενων εσωτερικών σολών (η μία είχε ενσωματωμένους δύο Zoom θύλακες και η άλλη μία πλήρη αερόσολα) τις οποίες μπορούσε κάποιος πολύ εύκολα να αντικαταστήσει ή να επιλέξει τη καταλληλότερη ανάλογα φυσικά με τις ανάγκες του. Την ίδια ή ανάλογη καινοτομία εφάρμοσαν και ορισμένα νεότερα μοντέλα που ακολούθησαν όπως το Nike Zoom Kobe VII και το Air Jordan 2012.
Μετά από σχεδόν δύο χρόνια "απραξίας" η θυγατρική εταιρεία της Nike παρουσίασε τη νέα της τεχνολογία Flight Plate, την οποία και αμέσως ενσωμάτωσε τόσο στο βασικό μοντέλο της σειράς το Air Jordan XX8 όσο και στο οικονομικότερο Jordan SuperFly 2. Το Flight Plate ουσιαστικά αποτελεί μια πολύ λεπτή πλάκα πολυαιθέρα η οποία "αναπαύεται" πάνω ακριβώς από τους θύλακες ή θύλακα Zoom. Με το τρόπο επιτυγχάνεται μεγαλύτερη και αποτελεσματικότερη απορρόφηση των κραδασμών από τις μονάδες Zoom, αφού το πέλμα έρχεται σε αμεσότερη επαφή με αυτούς (τους θύλακες) παρά με το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί για τη κατασκευή της σόλας. Αυτός ο πολύ λεπτός πάτος (για να γίνει πιο κατανοητό) λειτουργεί επίσης και σα γέφυρα μεταξύ του μπροστινού πέλματος και της φτέρνας, κάνοντας έτσι το ΧΧ8 το πρώτο Jordan με χωριζόμενη την εξωτερική του σόλα.
Μετά από σχεδόν δύο χρόνια "απραξίας" η θυγατρική εταιρεία της Nike παρουσίασε τη νέα της τεχνολογία Flight Plate, την οποία και αμέσως ενσωμάτωσε τόσο στο βασικό μοντέλο της σειράς το Air Jordan XX8 όσο και στο οικονομικότερο Jordan SuperFly 2. Το Flight Plate ουσιαστικά αποτελεί μια πολύ λεπτή πλάκα πολυαιθέρα η οποία "αναπαύεται" πάνω ακριβώς από τους θύλακες ή θύλακα Zoom. Με το τρόπο επιτυγχάνεται μεγαλύτερη και αποτελεσματικότερη απορρόφηση των κραδασμών από τις μονάδες Zoom, αφού το πέλμα έρχεται σε αμεσότερη επαφή με αυτούς (τους θύλακες) παρά με το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί για τη κατασκευή της σόλας. Αυτός ο πολύ λεπτός πάτος (για να γίνει πιο κατανοητό) λειτουργεί επίσης και σα γέφυρα μεταξύ του μπροστινού πέλματος και της φτέρνας, κάνοντας έτσι το ΧΧ8 το πρώτο Jordan με χωριζόμενη την εξωτερική του σόλα.
Εμπνευστής αυτής της νέας τεχνολογίας είναι o Rob Bruce. Ο εν λόγω κύριος θεωρούσε λάθος την εκμετάλλευση των θυλάκων Zoom καθώς με τον "εγκλεισμό" τους μέσα σε ένα αφρώδες υλικό δεν μπορούσε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή ανταπόκριση στην απορρόφηση των κραδασμών. Έχοντας αυτό στο μυαλό του, σκέφτηκε να δημιουργήσει αυτή τη λεπτή πλάκα η οποία "φέρνει" τον αθλητή και τις μονάδες Zoom Air πιο κοντά, επιτρέποντάς του έτσι να "νιώσει" καλύτερα από ποτέ τη συμπίεση και αποσυμπίεση των θυλάκων. Επίσης, με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας επιτυγχάνεται και δραστικότερη μείωση του βάρους του παπουτσιού αφού η λεπτή πλάκα αντικαθιστά μεγάλο μέρος του foam υλικού που θα χρησιμοποιούνταν με βάση τη "παλιά" τεχνολογία.
Όπως προανέφερα το Flight Plate αξιοποιήθηκε για πρώτη φορά στο 28ο Jordan με το Jordan Superfly 2 να έπεται. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησαν η Light έκδοση του Jordan XX8 αλλά και το δέκατο Melo που ουσιαστικά αποτελεί μια νεότερη και πιο premium σχεδιαστική εκδοχή του XX8. Λέτε η Jordan Brand να βρήκε το συστατικό με το οποίο θα πορευτεί για αρκετό καιρό ή θα αποφασίσει να εξελίξει ακόμη περισσότερο τη νέα της εφεύρεση?