Για το πέμπτο κατά σειρά παπούτσι του Michael Jordan, η Nike αποφάσισε να αναθέσει το σχεδιασμό του στο σχεδιαστή των δύο προηγουμένων Air Jordan, τον γνωστό Tinker Hatfried. Με τα Air Jordan ΙΙΙ και IV να γνωρίζουν τεράστια επιτυχία, η αμερικάνικη εταιρεία ανέθεσε στον ίδιο σχεδιαστή τη δημιουργία ενός ακόμη μοντέλου που θα τύχαινε μεγάλης αναγνωρισιμότητας και ανάλογης επιτυχίας και τελικά τα κατάφερε. Το νέο Air Jordan V φορέθηκε αποκλειστικά από τον Αέρινο την αγωνιστική περίοδο 1989 - 1990 και επισήμως ξεκίνησε να διατίθεται το Φεβρουάριο του 1990. Το πέμπτο Jordan θεωρείτε από πολλούς ως ένα απ' τα πιο επαναστατικά παπούτσια της διάσημης σειράς καθώς σε αυτό ενσωματώθηκαν αρκετοί νεωτερισμοί που έμελλε να "αντιγράψουν" και άλλα μπασκετικά του μέλλοντος.
Στο τεχνολογικό μέρος τα πράγματα δεν άλλαξαν σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα Jordan. Μοναδική ίσως σημαντική αλλαγή το επιπλέον ύψος που δόθηκε στο παπούτσι ακολουθώντας έτσι τη γενικότερη τάση εκείνης της περιόδου. Η "ορατή" αερόσολα που υπήρχε στα δύο προηγούμενα μοντέλα διατηρήθηκε και
αυτή τη δόση, προτελευταία, καθώς στο έκτο Jordan είναι η τελευταία φορά
που βλέπουμε αυτό το "παράθυρο". Πέραν της πίσω αερόσολας διατηρήθηκε και η αερόσολα του μπροστινού μέρους, ώστε η συνολική απορρόφηση κραδασμών να μη διαφέρει από εκείνη των Jordan III και IV. Το παπούτσι είναι κατασκευασμένο κυρίως από δέρμα με αρκετές επικαλύψεις τους κυρίως στη περιοχή της μύτης και της φτέρνας για επιπλέον υποστήριξη και προστασία. Όσον αφορά την αναπνευσιμότητά του, τα μικρά πλαστικά πάνελ που χουν τοποθετηθεί εκατέρωθεν των πλευρών του παπουτσιού αλλά και πάνω στη γλώσσα λειτουργούν σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό.
Ένα μαχητικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου αποτέλεσε την έμπνευση για το σχεδιασμό του Jordan V. O Hatfield αποφάσισε να σχεδιάσει ένα "ψηλότερο" παπούτσι και για να του προσδώσει ένα πιο επιθετικό χαρακτήρα αποφάσισε να τοποθετήσει τα δόντια του μαχητικού στα εξωτερικά πλαϊνά μέρη της σόλας. Μία ακόμη σχεδιαστική καινοτομία αποτελεί η χρησιμοποίηση για πρώτη φορά του αντανακλαστικού υλικού 3M, το οποίο τοποθετήθηκε στη γλώσσα όπου κατοικοεδρεύει το λογότυπο Jumpman. Τρίτη σχεδιαστική - αλλά και λειτουργική - καινοτομία αποτελεί η τοποθέτηση ημιδιάφανους καουτσούκ σε ορισμένα σημεία της εξωτερικής σόλας. Το συγκεκριμένο στοιχείο θα βρει εφαρμογή και σε πληθώρα άλλων μπασκετικών και μη παπουτσιών. Τέλος, όμορφη σχεδιαστική πινελιά αποτελούν τα δύο "λουκέτα" κορδονιών (lacelocks) για τα οποία δεν έχω ακόμη ανακαλύψει τη χρησιμότητά τους. Αν γνωρίζει κάποιος ας αφήσει παρακάτω ένα σχόλιο.
Ένα μαχητικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου αποτέλεσε την έμπνευση για το σχεδιασμό του Jordan V. O Hatfield αποφάσισε να σχεδιάσει ένα "ψηλότερο" παπούτσι και για να του προσδώσει ένα πιο επιθετικό χαρακτήρα αποφάσισε να τοποθετήσει τα δόντια του μαχητικού στα εξωτερικά πλαϊνά μέρη της σόλας. Μία ακόμη σχεδιαστική καινοτομία αποτελεί η χρησιμοποίηση για πρώτη φορά του αντανακλαστικού υλικού 3M, το οποίο τοποθετήθηκε στη γλώσσα όπου κατοικοεδρεύει το λογότυπο Jumpman. Τρίτη σχεδιαστική - αλλά και λειτουργική - καινοτομία αποτελεί η τοποθέτηση ημιδιάφανους καουτσούκ σε ορισμένα σημεία της εξωτερικής σόλας. Το συγκεκριμένο στοιχείο θα βρει εφαρμογή και σε πληθώρα άλλων μπασκετικών και μη παπουτσιών. Τέλος, όμορφη σχεδιαστική πινελιά αποτελούν τα δύο "λουκέτα" κορδονιών (lacelocks) για τα οποία δεν έχω ακόμη ανακαλύψει τη χρησιμότητά τους. Αν γνωρίζει κάποιος ας αφήσει παρακάτω ένα σχόλιο.
Το Air Jordan V εμφανίστηκε εκείνη τη περίοδο συνολικά σε τέσσερις χρωματισμούς. Ο Air Michael φόρεσε τον κλασικό ασπρόμαυρο και τον "Fire Red" χρωματισμό κατά τη διάρκεια των αγώνων της κανονικής περιόδου, με τον ολόμαυρο που ακολούθησε να φοριέται μόνο για τους αγώνες των Play Off του 1990 όπου οι Chicago Bulls αποκλείστηκαν στους τελικούς της ανατολής από τους Detroit Pistons. Τέταρτος επίσημος χρωματισμός ήταν ο αποκαλούμενος και "Grape" ο οποίος εμφανιζόταν κυρίως στις διαφημίσεις της Nike. Το παπούτσι επανεκδόθηκε πρώτη φορά το 2000 (μόνο σε ένα χρωματισμό) και το 2006 επανεκδόθηκε για δεύτερη φορά σε αρκετούς νέους χρωματισμούς. Λόγω της αναβλητικότητας μου τελικά κατάφερα να βρω την έκδοση "Fire Red" η οποία επανεμφανίστηκε το καλοκαίρι του 2013. Ένα μόνο πράγμα θα με "χαλάσει", που θα δω με τον καιρό να κιτρινίζει η σόλα του. Α, να μη ξεχάσω να αναφέρω πως στην ορίτζιναλ έκδοση υπήρχε το λογότυπο "Nike Air" στο πίσω μέρος και όχι ο Jumpman όπως συμβαίνει με τις ρετρό εκδόσεις του.