Με βάση τις επιτυχίες του Μιχαλάκη τη σεζόν 1991-1992, τα Air Jordan VII θεωρητικά είναι και τα πιο επιτυχημένα της σειράς. Με τον Michael να κερδίζει το δεύτερο βραβείο MVP, να κατακτά για έκτη φορά το τίτλο του πρώτου σκόρερ, να ξαναστρέφεται για δεύτερη συνεχή χρονιά πρωταθλητής NBA και με το χρυσό μετάλλιο στο στήθος του από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης, τα Jordan VII είναι τα παπούτσια του "μύθου" με τις περισσότερες ατομικές διακρίσεις. Για το μοναδικό στυλ του έβδομου Air παπουτσιού ευθύνεται και πάλι ο Tinker Hatfield ο οποίος σχεδίασε ένα ελαφρύ και αρκετά μινιμαλιστικό μπασκετικό ακολουθώντας τη γενικότερη σχεδιαστική τάση που χε χαράξει η Nike. Το Air Jordan VII κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1992 με τη τιμή του να είναι στα 125 δολάρια, λίγο περισσότερο "τσιμπημένη" από εκείνη του άμεσου προγόνου του.
Κατασκευαστικά το AJ VII διαφέρει σημαντικά από τα "χοντροκομμένα" και ογκώδη μοντέλα της έως τότε σειράς και ίσως καταφέρνει να διατηρεί μέχρι σήμερα το τίτλο του πιο μινιμαλιστικού Air Jordan. Το απλουστευμένη δομή του οφείλεται κατά βάση στην τεχνολογία Huarache που ανέπτυξε ο Hatfield ένα χρόνο πριν και η οποία πρωτοεφαρμόστηκε στα running της Nike. Κυριότερος στόχος της είναι η δραστική μείωση του βάρους του παπουτσιού χωρίς όμως να θυσιάζεται κάτι από την άνεση και τα γερά κρατήματα που προσφέρει ένα μπασκετικό Air. Η neoprene εσωτερική "κάλτσα" αγκαλιάζει το πόδι αφήνοντας εκτεθειμένους μόνο τους αστραγάλους που καλύπτονται βέβαια από δύο ανεξάρτητα "πτερύγια" ραμμένα στο κέλυφος του παπουτσιού. Το κέλυφος του AJ VII είναι κατασκευασμένο από δέρμα με αρκετές επικαλύψεις που χουν βασικό τους στόχο τη σταθερότητα του παπουτσιού. Επίσης για πρώτη φορά στη σειρά χρησιμοποιείται πλήρης αερόσολα για την απορρόφηση των κραδασμών, κάτι που δε τόλμησαν να επιχειρήσουν στα προηγούμενα μοντέλα Air.
Πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό του αποτελούν οι τέχνες και η γενικότερη κουλτούρα διαφόρων φυλών της Δυτικής Αφρικής. Χαρακτηριστικότερο στοιχείο του νέου AJ VII είναι η εκτεταμένη χρήση πολλών κομματιών δέρματος (ή nubuck ανάλογα την έκδοση) που επικαλύπτονται σε συγκεκριμένα σημεία και συγκρατούνται μεταξύ τους με πάρα πολλές ραφές. Τα τρία "τόξα" περιμετρικά της σόλας αποτελούν το επόμενο χαρακτηριστικό γνώρισμα του AJ VII που συνήθως διαφέρουν από το βασικό χρωματισμό της εκάστοτε έκδοσης. Ακριβώς στο πίσω μέρος υπάρχει ένα μικρό τριγωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναγράφεται το νούμερο "23" και διαφέρει μόνο στην "Olympic" έκδοση που φέρει το "9" (το νούμερο της φανέλας του στη Dream Team). Τέλος, όμορφες σχεδιαστικές πινελιές αποτελούν τα πολλά χρώματα που χρησιμοποιούνται για το βάψιμο της εξωτερικής σόλας
Για το Air Jordan VII υπάρχουν και κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που πιθανότατα μερικοί από εσάς να μη γνωρίζετε. Σημαντικότερη λεπτομέρεια όλων το γεγονός πως είναι τα πρώτα Jordan στη μέχρι τότε σειρά, που δε φέρουν σε κάποιο εμφανές σημείο το λογότυπο Nike Air, παρά μόνο στον εσωτερικό πάτο του παπουτσιού. Επίσης, είναι τα πρώτα Jordan μετά από αρκετά χρόνια στα οποία δε γίνεται χρήση διάφανης σόλας όπως επίσης δεν υπάρχουν τα γνωστά "παραθυράκια" για να παρατηρεί κανείς την αερόσολα. Το μοντέλο κυκλοφόρησε το 1992 σε αρκετές χρωματικές εκδόσεις ανάλογα τη περίσταση που αφορούσε, τη "Bordeaux" για το All Star Game, τη "Raptor" για τα Playoff και φυσικά το λευκό-μπλε χρωματισμό για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης. Σε ότι αφορά τώρα το τομέα μάρκετινγκ, η Nike ξεκινά να αξιοποιεί στα διαφημιστικά της σποτ ήρωες κινούμενων σχεδίων αφού θεωρούσε ως βασικό της target group τους νέους που ξεκινούσαν τότε να καταπιάνονται με το άθλημα του μπάσκετ. Το Air Jordan VII ξεκίνησε να επανακυκλοφορεί το 2002 τόσο στους πρώτους og χρωματισμούς του αλλά και σε νεότερους με τον εικονιζόμενο που βλέπετε να έχει ιντερνετικά βαφτιστεί ως "Citrus" και τον οποίο εντόπισα τυχαία σε κατάστημα outlet των Αθηνών.
Κατασκευαστικά το AJ VII διαφέρει σημαντικά από τα "χοντροκομμένα" και ογκώδη μοντέλα της έως τότε σειράς και ίσως καταφέρνει να διατηρεί μέχρι σήμερα το τίτλο του πιο μινιμαλιστικού Air Jordan. Το απλουστευμένη δομή του οφείλεται κατά βάση στην τεχνολογία Huarache που ανέπτυξε ο Hatfield ένα χρόνο πριν και η οποία πρωτοεφαρμόστηκε στα running της Nike. Κυριότερος στόχος της είναι η δραστική μείωση του βάρους του παπουτσιού χωρίς όμως να θυσιάζεται κάτι από την άνεση και τα γερά κρατήματα που προσφέρει ένα μπασκετικό Air. Η neoprene εσωτερική "κάλτσα" αγκαλιάζει το πόδι αφήνοντας εκτεθειμένους μόνο τους αστραγάλους που καλύπτονται βέβαια από δύο ανεξάρτητα "πτερύγια" ραμμένα στο κέλυφος του παπουτσιού. Το κέλυφος του AJ VII είναι κατασκευασμένο από δέρμα με αρκετές επικαλύψεις που χουν βασικό τους στόχο τη σταθερότητα του παπουτσιού. Επίσης για πρώτη φορά στη σειρά χρησιμοποιείται πλήρης αερόσολα για την απορρόφηση των κραδασμών, κάτι που δε τόλμησαν να επιχειρήσουν στα προηγούμενα μοντέλα Air.
Πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό του αποτελούν οι τέχνες και η γενικότερη κουλτούρα διαφόρων φυλών της Δυτικής Αφρικής. Χαρακτηριστικότερο στοιχείο του νέου AJ VII είναι η εκτεταμένη χρήση πολλών κομματιών δέρματος (ή nubuck ανάλογα την έκδοση) που επικαλύπτονται σε συγκεκριμένα σημεία και συγκρατούνται μεταξύ τους με πάρα πολλές ραφές. Τα τρία "τόξα" περιμετρικά της σόλας αποτελούν το επόμενο χαρακτηριστικό γνώρισμα του AJ VII που συνήθως διαφέρουν από το βασικό χρωματισμό της εκάστοτε έκδοσης. Ακριβώς στο πίσω μέρος υπάρχει ένα μικρό τριγωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναγράφεται το νούμερο "23" και διαφέρει μόνο στην "Olympic" έκδοση που φέρει το "9" (το νούμερο της φανέλας του στη Dream Team). Τέλος, όμορφες σχεδιαστικές πινελιές αποτελούν τα πολλά χρώματα που χρησιμοποιούνται για το βάψιμο της εξωτερικής σόλας
Για το Air Jordan VII υπάρχουν και κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που πιθανότατα μερικοί από εσάς να μη γνωρίζετε. Σημαντικότερη λεπτομέρεια όλων το γεγονός πως είναι τα πρώτα Jordan στη μέχρι τότε σειρά, που δε φέρουν σε κάποιο εμφανές σημείο το λογότυπο Nike Air, παρά μόνο στον εσωτερικό πάτο του παπουτσιού. Επίσης, είναι τα πρώτα Jordan μετά από αρκετά χρόνια στα οποία δε γίνεται χρήση διάφανης σόλας όπως επίσης δεν υπάρχουν τα γνωστά "παραθυράκια" για να παρατηρεί κανείς την αερόσολα. Το μοντέλο κυκλοφόρησε το 1992 σε αρκετές χρωματικές εκδόσεις ανάλογα τη περίσταση που αφορούσε, τη "Bordeaux" για το All Star Game, τη "Raptor" για τα Playoff και φυσικά το λευκό-μπλε χρωματισμό για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης. Σε ότι αφορά τώρα το τομέα μάρκετινγκ, η Nike ξεκινά να αξιοποιεί στα διαφημιστικά της σποτ ήρωες κινούμενων σχεδίων αφού θεωρούσε ως βασικό της target group τους νέους που ξεκινούσαν τότε να καταπιάνονται με το άθλημα του μπάσκετ. Το Air Jordan VII ξεκίνησε να επανακυκλοφορεί το 2002 τόσο στους πρώτους og χρωματισμούς του αλλά και σε νεότερους με τον εικονιζόμενο που βλέπετε να έχει ιντερνετικά βαφτιστεί ως "Citrus" και τον οποίο εντόπισα τυχαία σε κατάστημα outlet των Αθηνών.